Recenzia: slovenské mydlá MusK

 

Veľký pozor, sústredíme sa, opäť lokálna prírodná značka na obzore! Mydláreň u slečny Kaplánovej (MusK) produkuje a púšťa do sveta čisto prírodné mydlá vyrábané tradičným spôsobom za studena. Ponuka je široká a lákavá, takže sa všetci tešíme na testovanie v dobre padnúcej horúcej sprche.

Mydlá MusK obsahujú iba prírodné zložky, vybrané s ohľadom na životné prostredie, neobsahujú palmový olej ani živočíšne tuky, takže mnohé sú vhodné aj pre vegánov. Čo je tou živočíšnou zložkou, ktorá by im mohla zavadzať? Včelí vosk. To vegáni nejedia ani med? Som netušila...

 

Mydlá sú vyrobené tradičným procesom za studena, zrejú na vzduchu minimálne 3 týždne a balené sú do recyklovaného papiera. Zatiaľ samé prsty hore. Nie sú silno preparfumované, ale jemne naprírodno prevoňané esenciálnymi olejmi. A ďalšie veľké plus? Slečna Kaplánová je vyštudovaná chemička, takže jej žeriem každé písmeno.

Na čo môžete natrafiť v mydlách od MusK? Starý dobrý kamarát olivový olej s výbornými hydratačnými účinkami, môj BFF kokosový olej a všeliek na suchú pokožku a ekzémy ricín. Ďalej kuchynská klasika slnečnica, o ktorej je menej známe, ako dobre pomáha pri hojení akné a ekzémov a pokožku regeneruje a hojí. Ja ju teraz používam na holenie. Kakaové maslo je známa topka pre všetkých mojich ľudí so suchou pleťou, bojuje proti vráskam a striám. Posledný pilier je včelí vosk, čisté blaho z lúk a lesov.


Veľmi sa mi páči stránka MusK. Je tam zrozumiteľne vysvetlené všetko okolo mydiel a ich zázračnosti. Ako zarytý fanušík nepotrebujem viac. Presvedčiť ma na sprchové gély by bola silná mágia. Navyše, v MusKu ma úplne dostali ich mydlami s obsahom makových zrniečok a orechových škrupín. Láska na prvý pohľad!

ŠKRUPINKA



Škrupinka má v sebe olivový, kokosový a ricínový olej, včelí vosk a mleté orechové škrupiny. Prírodný peeling jak sa patrí. To som zvedavá, či porazí môj kávový handmade. O vôňu sa stará Ylang-Ylang a palmoružová. Slovo palmoružová počujem, mimochodom, prvýkrát.


V sprche Škrupinka príjemne škrabká, takže peeling je celkom pôžitok. Hlavne na chrbte. Keby som mala to mydlo na dlhej paličke, tak si s ním škrabkám chrbát celý večer a ešte aj pred spaním. Na tvár by to bola určite príliš silná káva. Treba s ním zaobchádzať jemne. Trocha som sa obávala, čo budú tie orechové škrupiny robiť, ale palec hore. Mydlo a akurátne drsný peeling v jednom. Tak sa mi to páči!

 


MAKOVIČKA



Moje prvé mydlo na špagátiku v živote. A zároveň prvé mydlo s makom. To by ma zaujímalo, čo by na to povedali v Afganistane. Rovnako ako škrupinka má v sebe olivový, kokosový a ricínový olej a včelí vosk. Vôňa je tentokrát pomaranč a rozmarín, ktorý sa vraj neodporúča používať počas tehotenstva, pri epilepsii, vysokom krvnom tlaku a pri chorobách obličiek. Good to know. Makovička by mala okrem peelingu pomôcť aj s tetou celulitídou, ale týmto rečiam ja už veky neverím. Páči sa mi však ten nápad so špagátom. Jednoduché a praktické riešenie. Tak to má v živote byť.


Makovička je oveľa jemnejšia, zrniečka maku tiež robia poctivú peelingovú robotu, ale vôbec neškrabú. Skôr príjemne masírujú. Bohužiaľ, špagát bol pre mňa fail. Hneď mi vypadlo kovové očko, ktoré je v dierke na špagát a tak som zakročila radikálne. Už mám makovičku bez špagátu. Myslím si, že do sprchy ani na tvár to nefunguje. Ak mydlo používate len na ruky, môže to byť šikovný hack. Čo je však na tomto mydle top, je jeho vôňa. Pôžitok. Odjakživa inklinujem skôr ku korenistým vôňam, než k sladkým a kvetovým. Ak ste v tom so mnou, veľmi vás poteší.


MusK má širokánsku ponuku mydiel od výmyslu sveta. Krásne farby, zaujímavé zloženie, poctivá robota, vkusné balenie. Pre vlastné potešenie aj ako darček je to trefa do čierneho. Odporúčam!

Komentáre